این روانشناس و مشاوره تحصیلی در ادامه گفت و گو، هماهنگ کردن محتوا، وسایل و ابزارهای آموزشی وکمک آموزشی با شرایط و مهارت های روز دنیا را راهکار دیگر بهینه شدن مهارت آموزی در مدارس ایران عنوان کرد و اظهار داشت: اگر نظام آموزشی فقط به سراغ متون تعریف شده آموزشی برود تا دانش آموز همان را بخواند و امتحان بدهد، هیچ تجربه ای از فعالیت های عملی خارج از چارچوب متون مدرسه را آموزش نداده و دانش آموز همچون خشتی خام فارغ التحصیل می شود که در محیط هایی همچون ورزشگاه ، پارک، مسجد و هر مکان جمعی نمی تواند بر هیجانات خود کنترل داشته و در برهه های حساس رفتار معقول از خود نشان دهد. 
کاظم زاده یادآور شد: بعد از آموزش مهارت مدیریت هیجان، نوبت به آموزش مهارت های خودآگاهی، کنترل به هم ریختگی های ذهنی مانند استرس، اضطراب و افسردگی (که به آن غلبه بر خلق منفی گفته می شود)، قاطعانه رفتار کردن یا جرات ورزی، خودمراقبتی، « نه» گفتن و نپذیرفتن پیشنهادهای ناهنجارانه، ارتباط موثر و همدلی برقرارکردن و در آخر مهارت حل مساله و حل تعارض می رسد که در دوره های پایانی ابتدایی و آغازین دبیرستان باید تدریس شود. این مهارت ها دست به دست هم داده و مجموعه ای از مهارت های ضروری زندگی را رقم می زند که همه انسان ها و همه موجودات در زندگی شهری و اجتماعی باید بلد باشند. 


پایگاه جامع مهارت های زندگی مهارت ,آموزشی ,زندگی ,آموزش ,آموزش مهارت ,دانش آموز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ernestmd netz استخدام در شهریار ملارد شهر قدس صفادشت مارلیک اندیشه زاهدان چت،زابل چت،زاهدان چت اصلی،زابلی چت،زابل گپ،لوسی چت،ماندیروچت نارسیس20 | برترین جامعه مجازی ،سایت جامع خبر، سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،مد،دکوراسیون،آشپزی،پزشکی،عکس ، فال و ... baran-omid.ir - پـورتـال مـؤسـسـه بـــاران امـــیـــد بـافـق طراحی سایت | سارین وب